Ännu mer Harry Potter…

Det går riktigt bra för Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 runt om i världen! Den har slagit massor av rekord och jag själv har blivit mer eller mindre besatt av att kolla hur det går för den. Jag förstår egentligen inte alls varför jag tycker att det är så spännande att titta på lite siffror, men jag vill ju så gärna att det ska gå bra för den otroliga filmen:)

Just  nu ligger den på plats 22 av ”highest grossing films of all time” och den fick in 800 miljoner amerikanska dollar på bara 12 dagar! Det kanske är lite svårt att veta om det är bra eller inte, men Avatar (som just nu ligger först på listan över highest grossing films) fick in 800 miljoner dollar på 19 dagar. Alltså är Harry Potterfilmen på god väg att slå fler rekord. Filmen är redan förbi både Harry Potter 3 och 2 och kommer antagligen komma mycket högre på listan eftersom den inte ens har släppts på bio i Kina än.

Det är fortfarande Harry Potter and the Philosopher’s Stone som har fått in mest pengar av alla Harry Potterfilmer så jag tycker att det skulle vara kul om den allra sista filmen slog det:)

/Mathilda

Kommentera

