Splitter

Författare: Charles Benoit

En bok om de val man gör och. Och de man inte gör. Om varför livet blir som det blir. Vare sig man vill det eller ej.

”Du”, vem är det? Jo det är Kyle, en kille på 15 år. Men nej, det är ju inte jag? Boken är nämligen skriven i du form, det är min första bok jag läser som är skriven så. Jag tycker att det var både väldigt effektfult och jobbigt. Jag kände mig nästan beskylld för saker jag inte hade gjort innan jag kom in i att ”vara” Kyle. Efter det var det hur bra som helst, jag kunde riktigt leva mig in i att vara honom, nästan lite läskigt.
Språket var varierat och roligt att läsa, blandat dåtid och nutid, lite listor av alla dess slag och korta kapitel (det gillar jag).
Så ja, den var absolut bra, läs den, den sticker ut.

/Johanna

Kommentera

