Forever

Författare: Maggie Stiefvater
Serie: The Wolves of Mercy Falls #3
Se även: Shiver & Linger 

Tredje och sista delen i serien om vargarna i Mercy Falls. HÄR kan man läsa om den, eftersom jag inte vill skriva handlingen här.

Ja, vad tycker jag egentligen… Jag vet faktiskt inte riktigt själv. När jag började läsa så tyckte jag att den var rätt så seg. Tråkigt nog så fattade jag knappt vad den egentligen handlade om förrän efter halva boken. Det kändes mer som att de hade så otroligt många problem och inget hände. Jag hade precis samma upplevelse i Linger. Det var inte förrän den sista tredjedelen som jag fastnade. Men jag fastnade i alla fall och det tycker jag är positivt. Tänk om den hade varit helt urusel!

Jag kan inte riktigt tycka att den är dålig. Sista delen i en serie är ju ändå just, sista delen i en serie. Det är slutet liksom. Och dessutom så är bokboken är extremt fin och passar så bra med de andra i serien. Och texten inuti boken är mörkt röd så att det ska passa med omslaget! Plus i kanten tycker jag:)

/Mathilda

5 thoughts on “Forever

    • Jo all text är faktiskt röd:) men när man har läst några sidor så tänker man inte alls på det. Det var ingenting som jag störde mig på i alla fall:)

  1. Ok, vad coolt! Har aldrig sett boktext i en annan färg förut. Det gäller att sticka ut och inte försvinna i mängden. I Nightshade var alla sidor frasiga, typ helt tuggade i kanten. Trodde det var fel på boken först 🙂

Kommentera

