The Carrie Diaries

Författare: Candace Bushnell
Förlag: Rabén och Sjögren
Serie: Första delen av två i serien om Carrie. Den andra delen kommer på svenska i höst.

Vem var Carrie Bradshaw innan Sex and the City? Det är det som den här boken handlar om. Carrie växer upp med sina två systrar i en liten stad och hon drömmer om att flytta till New York och bli författare. När Sebastian börjar i hennes skola så ställs hela hennes liv på ända. Plötslig blir inget som det brukade vara bland hennes kompisar.

Den här var mycket bättre än jag förväntade mig faktiskt. Riktigt bra till och med:). Så fort jag började läsa så bara försvann sidorna och jag fastnade nästan med en gång.

Många har ju hört talas om Sex and the City men jag tror också att jag skulle ha tyckt om den även om den bara hade varit en helt vanlig ungdomsbok och inte haft någon koppling till serien. Men jag kan också tänka mig att det gjorde den ännu intressantare att läsa, att det just var Carrie Bradshaw som man fick läsa om. Jag har ganska bra koll på serien och det gjorde att det blev lite roligt att läsa när jag helt plötsligt började ana att det snart skulle komma någon som senare är med i serien.

Jag kan tänka mig att andra delen kommer att vara ännu bättre. I den här, första delen, så nämns bara någon lite kort som kommer att vara med i serien sedan. I andra delen så kommer säkert Carrie lära känna fler som man känner igen från serien.

Just nu så har Bokclara en tävling där man kan vinna just The Carrie Diaries så passa på:)
KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL TÄVLINGEN

/Mathilda

Kommentera

