The Mortal Instruments

Just nu håller jag på att läsa City of Bones, bara 40 sidor eller något kvar, och den är ju så otroligt bra! Jag är redan på väg att köpa nästa del i serien, redan innan jag läst klart första:) Recension kommer inom ett par dagar.

Några veckor innan jag började läsa boken så blev jag dock väldigt spoilad. Ni som har läst boken vet ju vilken händelse som har stor betydelse de sista femtio sidorna ungefär. Just det fick jag reda på, på en internetsida som egentligen handlade om en helt annan bok, Helena, och inte hade något att göra med den här boken egentligen.
Så hela boken visste jag precis vad som skulle hända i slutet och det var ju lite tråkigt, men så tänkte jag att jag har ändå resten av böckerna i serien kvar, och nu ska jag inte bli mer spoilad. Så vem går då in på wikipedias sida över böckerna för att läsa lite om filmen som kommer att komma? Och vem ser istället en lista över karaktärerna? Och vem läser något om någon i böckerna och spoilar sig själv igen? Jo, jag…
Så nu ska jag inte läsa något alls om böckerna innan jag har läst alla.

Men film ska det bli av boken ändå! Jag tror jag har läst något om det innan, men jag tänkte inte på att det var just den här boken när jag började läsa. Så det var en glad överraskning när jag såg att det skulle bli det:)

De som ska spela huvudrollerna är Lily Collins och Jamie Campbell Bower. Trodde inte att jag hade speciellt mycket koll på dem, men Jamie Campbell Bower var tydligen med i både New Moon och Harry Potter. Båda verkar passa jättebra till sina roller, nu börjar jag längta till filmen:)

/Mathilda

5 thoughts on “The Mortal Instruments

  1. Ååååh, nästbästa boken jag läst och SOM jag älskar The Mortal Instruments. Dör inför filmen, avgudar castingen hittills … men Magnus Bane kan göra / förstöra halva projektet, så där är jag lite orolig. Längtar längtar längtar!

    • På imdb står det bara 2012, men den kommer nog på hösten då:) Det är ju inte så många skådespelare än så det tar nog ett tag tyvärr.

  2. ^- De börjar spela in den i januari 2012 enligt JCB, så till vintern skulle jag tro.

    Sv: Haha, kan väl tänka mig det! Och japp, Magnus Bane spelar en rätt stor roll i uppföljarna (och så är han med i The Infernal Devices också).

  3. Åhh, spoilers är inte kul. Jag tycker om tvisterna i böckerna och om jag hade känt till dem i förväg så skulle jag inte ha gillat böckerna lika mycket.

    Jag gillar Jamie! Såg honom först i Sweeney Todd och fastnade för honom där. Blev helt chockad i biosalongen när jag såg honom som Grindewald i HP 7 första delen. Han var med i kanske 5 sekunder och under resten av filmen satt jag och undrade om jag hade sett rätt (visste inte med säkerthet att det var han då). Ser verkligen fram emot att se honom spela Jace.

Kommentera

