Hold Still

Författare: Nina LaCour

Tänk vad bra det är med bokbloggar! Hold Still är en bok som jag aldrig har sett i någon bokaffär eller på något bibliotek. Aldrig överhuvudtaget hört talas om, tills jag läste om den på Tonårsboken för några veckor sedan. Jag tyckte att den verkade väldigt bra och köpte den efter ett tag.

Boken handlar om Caitlin som precis ska börja skolan efter sommarlovet. Men saker och ting är annorlunda det här året, och kommer att vara det alla år framöver. Caitlins bästa vän Ingrid är nämligen död. När Catlin börjar skolan igen har hon inga kompisar, och hon saknar Ingrid. En dag hittar hon Ingrids dagbok…

En väldigt bra bok var det här! Den innehöll många vinklar tycker jag. Det var ju såklart sorglig, men det känns inte som att hela boken var det, utan det handlar också mycket om vänskap och kärlek. Så den är inte bara ledsam hela tiden.
Man fick följa Caitlin i ett helt år och kanske kunde det gjort att den blev utdragen, men jag tycker bara att det var bra. Det blir liksom mer realistiskt så, för det går ju inte direkt snabbt i verkligheten.
I boken fanns det även lite bilder och sådant som gjorde det roligare att läsa.

/Mathilda

2 thoughts on “Hold Still

Kommentera

