The Book Depository

Innan förra veckan hade jag aldrig hört om hemsidan The Book Depository. Det var Boknea som tipsade om den, när jag inte hittade Tomorrow-serien någonstans. Tyvärr hittade jag inte just den där heller. Men The Book Depository verkar ha nästan precis allt annat:)

När jag, till exempel, skulle försöka hitta City of Ashes i samma format som jag har City of Bones i, letade jag i alla Internetbokhandlar jag brukar köpa från, och ingen hade den. Sedan tittade jag på The Book Depository och hittade direkt den utgåvan jag ville ha. Där kostade den även 25 kronor mindre.

Ett annat exempel är Hungerspelen-trilogin. På The Book Depository är den 70 kronor billigare än de andra sidorna jag brukar köpa ifrån. Dessutom är det fraktfritt!

Vad som är negativt är väl om något att det är en engelsk sida, och därmed finns det inte så många svenska böcker. Men att köpa engelska böcker där är något jag nog kommer göra mycket i framtiden:)

/Mathilda

2 thoughts on “The Book Depository

  1. Älskar Book Depository 🙂 Köper aldrig engelska böcker från svenska bokhandlar längre, just eftersom det är så mycket dyrare. Roligt att fler hittar sidan, önskar att alla visste om den så att folk slapp betala mer i onödan 🙂

  2. Jag köper alltid böcker från antingen The Book Depository eller Amazon.co.uk. The book depository är bra för att det är alltid fraktfritt plus de har även US-versioner av böcker. Rent prismässigt är nästan Amazon.co.uk alltid billigare (med 10-20kr), men man behöver handla för ca 250 kr för att få allt fraktfritt och de har BARA UK-versioner (vilket ibland är jävligt sugigt för det är fula omslag).

    Så om du vill köpa böcker för under 250 kr och vill ha US-versioner är The Book depository bäst. Men om du bara vill ha billiga böcker och handlar för över 250 är amazon.co.uk bättre.

Kommentera

