Klassikernas klassiker

Det susar i säven – Kenneth Grahame
The Wind in the Willows
Utgiven 1908
Jag har sett filmen men aldrig läst boken, underbar liten saga.
Bara att höra namnet är härligt.

 

Nils Holgerssons underbara resa – Selma Lagerlöf
Utgiven 1906
Jag skäms över att inte har läst denhär, det är ett stort måste,
så det ska jag absolut göra snart!

 

Djungelboken – Rudyard Kipling
Utgiven 1894
The Jungle Book
Jag har aldrig läst boken, bara sett den teckande serien som
gick på Disneydags på Lördagarna när jag var liten.
Jag visste inte ens att det, som jag förstår det,
är en novellsamling. Och att den är så gammal?
Jag får läsa på lite känner jag.

/Johanna

Kommentera

