Välkommen hem

Författare: Johanna Lindbäck
Förlag: Rabén & Sjögren

Efter ett år som utbytesstudent i London är nu Sara tillbaka i Luleå, men ingenting är som det brukar. Mattias, som var Saras pojkvän innan hon åkte till London, vill knappt titta på henne. Även Saras gamla bästa kompis, och Mattias tvillingsyster, tar avstånd.
Samtidigt träffar Sara Adrian. Han är otroligt irriterande, men också spännande. Plötslig måste Sara välja.

Min nya favorit av Johanna Lindbäck! (Innan var det Tänk om det där är jag) Ännu en gång har hon skrivit en bok som är så vardaglig, men som ändå är så intressant och rolig att läsa. Det finns så mycket detaljer som gör att man verkligen känner igen sig. Till exempel att en vetekudde luktar lite konstigt, det har jag alltid tyckt men aldrig har jag läst om det i en bok:)

I början var den ganska rörig. I de första kapitlerna kastades man bara rätt in i historien, med en massa karaktärer att hålla reda på, och utan att ha en aning om vad som hade hänt innan den började. Allt eftersom den fortsatte fick man dock reda på mer och mer, och den blev även mer och mer intressant ju längre jag läste.

En riktigt bra ungdomsbok är det här alltså.

/Mathilda

Kommentera

