Svarta vingar

Författare: David Almond
Förlag: Berghs förlag

Den dag Liam följer efter kajan förändras hans liv för alltid. Nu börjar en tid när vänskap sätts på prov. En tid när gränsen mellan gott och ont suddas ut. En tid Liam aldrig kommer att glömma …

När jag öppnade den här boken och började läsa var det första jag lade märke till den stora texten och att det var en ganska tunn bok. Det är inte så ofta jag tycker om böcker som är för korta eftersom man då inte riktigt kommer in i den innan den är slut. Men med den här var det faktiskt annorlunda.
Det kändes  som att jag kom in i de direkt och sedan verkade den mycket längre än den verkligen var. För det här är inte direkt en barnbok, jag skulle inte sätta någon speciell ålder alls, den passar för alla. Den väcker frågor och är ganska allvarlig, men fortfarande fin.

Jag förstår att den vann H C Andersen-medaljen förra året!

/Mathilda

One thought on “Svarta vingar

Kommentera

