City of Ashes

Författare: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #2
Första delen: City of Bones 

HÄR kan ni läsa vad den handlar om.

Ännu bättre än City of Bones!! I första boken kastades man liksom rakt in i den här världen, jag tyckte att det var lite svårt att förstå allt och kom inte in i boken så snabbt. Ändå tyckte jag att den var bra och nu i City of Ashes så är det mycket lättare att förstå det som jag inte riktigt fattade förut. Istället blir allt mycket mer invecklat och det gör att den blir mycket bättre.

Jag kan även tänka mig att jag kommer vilja läsa om serien flera gånger. Andrea i boklandet skrev så bra om precis detta:

Jag älskar den mer och mer för varje gång – kanske även på grund av de hundratals små detaljerna som finns dolda ibland orden och är mina att upptäcka, fler för varje omläsning.

Det känns verkligen som att det stämmer. Man får reda på mer och mer om historien bakom och jag kan tänka mig att Cassandra Clare har hintat om olika saker flera gånger, som jag inte har lagt märke till alls.

/Mathilda

9 thoughts on “City of Ashes

  1. Sv: Nejdå, bara roligt c:

    (Och City of Glass är betydligt bättre än den här, skulle ha varit det otroliga slutet på serien … men klagar gör jag inte, jag hoppas bara att Cassandra Clare lyckas få till någonting helt och fullständigt episkt i City of Heavenly Fire’s slut.)

  2. Älskar den här serien. Läste om alla böckerna i julas för den fjärde som kom ut nu i våras. Det är precis som Hp böckerna, man kommer på fler och fler saker varje gång. De är så otroligt välskrivna och hur bra som helst 😀

Kommentera

