Goodreads

Det var för några månader sedan som jag skapade ett konto på Goodreads.com. Sedan dess har jag inte varit inne speciellt mycket, förstod inte riktigt vad man skulle göra. En ”att läsa” lista har jag på annat sätt, så det behövde jag inte, och på Goodreads finns inte heller några svenska böcker så jag tyckte det kändes lite onödigt.

Men nu har det kommit en ny funktion! Eller jag tror i alla fall inte den har funnits innan men inte helt säker. Den är hur som helst ny för mig, och det är att man kan få boktips baserat på vad för betyg man har satt på böcker innan. Så om jag har satt en femma på en bok så kommer det boktips på böcker som liknar den som jag tyckte var bra. Ett jättebra sätt att hitta nya böcker på tycker jag. Det är redan flera böcker jag har sett där som jag aldrig har tänkt på att läsa förut. Nu kommer jag nog gå in på Goodreads oftare:)

/Mathilda

4 thoughts on “Goodreads

  1. Hej! Men om du läser mycket svenska böcker (och engelska) så finns samma funktion på boktipset.se. Kanske kunde vara något för att täcka in alla delar?

    Hälsningar

    BibbloJennie

Kommentera

