När jag vaknar finns du inte

Författare: Cat Patrick
Originaltitel: Forgotten

Varje natt klockan exakt 04.33 nollställs London Lanes minne. Varje morgon minns hon ingenting om vad som hände dagen innan, utan hon kan bara läsa sina egna anteckningar från gårdagen. Istället minns hon framtiden, hon vet vad som ska hända dagen efter. Därför blir det väldigt komplicerat  när hon träffar en ursnygg kille och dagen efter inte minns hur han ser ut.
Samtidig plågas hon av ett minne från framtiden med en begravning. Vem är det som kommer att dö? Är det hon själv?

Sträckläsning! Nu är jag inne i ett sådant där flow med bara bra böcker igen. Det känns som att jag är positiv i exakt varje recension, och jag överdriver inte ens. Det här är i alla fall en jättebra bok tycker jag. Lite Döden i dina ögon 2 på sina ställen, men även något helt eget. Det var verkligen extremt svårt att sluta läsa. Vissa gånger la jag till och med ner boken för att sluta läsa, men jag tog upp den någon minut senare bara.
Fast jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den svenska titeln… Tycker att den engelska låter mycket bättre:Forgotten, den svenska tycker jag är lite konstig. Men jaja, den här boken var absolut värd att se fram emot:D

/Mathilda

3 thoughts on “När jag vaknar finns du inte

  1. Jag gillar den också, men stör mig på att det är så många frågor som lämnades obesvarade. Sen tycker jag att det är rätt konstigt att hon inte kan minnas Luke fast de kommer att träffas nästa dag.

Kommentera

