BIO: Jane Eyre

I torsdags var jag och såg Jane Eyre på bio. Jag har inte sett någon av de tidigare filmatiseringarna så jag har inget att jämföra med, men jag tycker att denna var grymt bra. De hade fångat allt så otroligt bra och allt stämde med boken. Däremot visade de inte alla händelser precis i ordning, de blandade lite i tiden, vilket jag tycker var bra för annars hade det kanske blivit lite tråkigt.
Filmen var ganska grå men inte negativt grå, det var bara stämningsfullt. Och skådespelaren som spelade Jane Eyre, Mia Waiskowska, var så otroligt duktig, hon passade perfekt för den rollen. Det är den bästa Jane Eyre-filmen jag har sett!

/Johanna

Kommentera

