Verklighetsprojektet

Författare: Isabella Nilsson

Klient 929593 har tappat tråden.
Den ligger åtminstone inte bakom soffan. Övervakarna på Reality Check AB hjälper
henne att leta, men det har hon ingen aning om.
Faktum är att hon nästan inte vet någonting.
X-publishing

Underbart, läs bara här vad den handlar om. Jag förstod ingenting och det var främst det som lockade mig till att läsa Verklighetsprojektet. Jag blev så väldigt nyfiken, bara titels tycker jag är spännande. Och nu i efterhand kan jag tycka att den lilla texten här ovan och titeln säger verkligen allt, det sammanfattar boken så otroligt bra. Men då förstod jag, som sagt, verkligen ingenting.
Det visade sig att den handlar om en tjej i 20-års åldern som tänker väldigt mycket, hela tiden! Om allt. Och allt var så mitt i prick, så otroligt bra. Och så nutid, det handlade om allt ifrån Twilight och John Blund till Ernst och lantkök. Samtidigt som man får läsa om alla hennes tankar och funderingar får man följa en samling ”föremål”, så som en glaskaraff, en padda och vandalgnagare, som alla är en del av hennes liv, som genomför ett sorts projekt. Ett väldigt seriöst ett där de på något vis försöker hjälpa denna tjej man får läsa om. De skriver årsrapport och håller möten om hur det går i hennes liv. Hur nytänk är inte det? Och på insidan pärmen står det:

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla mannagryndpudding bla bla bla bla bla bla

Sammanfattningsvis: Väldigt underlig, men rolig, och så extremt smart! 

/Johanna

One thought on “Verklighetsprojektet

Kommentera

