Yttersta offret

Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #6
Se även del: 1, 2, 3, 4 & 5.

HÄR kan ni läsa om handlingen.

Jahopp nu var den här serien slut… Tråkigt tycker jag faktiskt, även om jag såg fram emot den här, sista, delen i serien.

Okej, nu till det svåra valet: Är den bättre än Skuggkysst (min förra favorit i serien)? Så otroligt svårt att säga tycker jag. Sista delen i en serie är liksom just sista delen i serien och därför får den ofta lite pluspoäng bara därav från mig. Men allvarlig talat så tror jag att jag tyckte bättre om den här än Skuggkysst. Det känns som att Yttersta offret har allt som en bok behöver, ett perfekt slut av serien:)

Är det någon som vet om den här serien ska bli film? Jag fick bara en känsla av att den skulle bli bra som film i slutet av boken, när jag helt tydligt såg det som hände som om det redan var en film.

/Mathilda

3 thoughts on “Yttersta offret

  1. Just när man läst ut dem var det ju en sådan lättnad men samtidigt så sorglig eftersom den är bland världens bästa bokserier!

    Det är någon som har filmrättigheterna men de har inte kommit jättelång i processen vad jag vet. De har en bra facebook sida, typ: official vampire academy movie, som är den offciella grejen till filmen!

  2. Måste läsa Vampire Academy också.
    Fin blogg förresten!

    Jag har precis anordnat ett bokbyte på min nystartade blogg. Kolla gärna in och var med och byt. Eller sprid ryktet vidare, det vore jättesnällt!

Kommentera

