Kärlek

Författare: Rachael Wing
Förlag: Tiden
Originaltitel: Lovestruck

Holly är bästis med Wes och kär i Jonah. Eller? När midsommarnattens krafter sätter in är allt upplagt för förvecklingar. Romantiken flödar i ny härlig kärleksroman för alla unga chick lit-älskare,...

Nej tyvärr, jag förstår mig inte alls på den här boken! Först och främst: Kärlek, vem kommer på tanken att ge en bok titeln Kärlek? Vad fantasilöst… På engelska heter den tydligen Lovestruck, lite bättre kanske, men ändå…

Sedan språket de använder när de pratar: ”Snälla, mörbulta mig inte!”. Jag har inte hört någon prata så. Det blir bara konstgjort. Kanske är det översättningen som är dålig, inte vet jag, men det förstörde väldigt mycket för mig i alla fall.

Jag tycker också att det var lite tråkigt att den var så extremt förutsägbar. Jag brukar inte tycka att en bok blir dålig bara för att den är förutsägbar, men den här blev tråkig just för att det inte fanns några överraskningar alls.

Nej, ingen ny favorit det här. Det var tur att den var så kort och gick snabbt att läsa.

/Mathilda

Kommentera

