Eldens hemlighet

Författare: Henning Mankell
Utgivningsår: 1995

#1 Eldens hemlighet, #2 Eldens gåta, #3 Eldens vrede

Jag vill bara säga, jag tycker att alla borde läsa denna!  Jag har läst den en gång tidigare och fastnade så väldigt för Sofia, huvudpersonen. Hon är så otroligt stark! Hela berättelsen om henne är stark!

När Sofia var tolv år trampade hon på en landmina och miste båda sina ben. Minan dödade också hennes syster. Med ofattbar styrka lyckas Sofia ändå skaffa sig ett värdigt liv.

Den är så gripande, sorglig och beundransvärd, jag känner mig både glad och ledsen när jag läser den.

För er som inte har läst den, gör det! Den finns antagligen på ert närmsta bibliotek, annars kan ni köpa den på www.adlibris.se som pocket för 39:-.

Jag ska definitivt läsa de två andra böckerna!

/Johanna

3 thoughts on “Eldens hemlighet

  1. Kommer ihåg att min mellanstadielärare läste denna bok för klassen, och det var absolut en favoritstund på veckan. Definitivt läsvärd!
    Ha det fint! 🙂

Kommentera

