Djävulens märke

Författare: Magnus Nordin
Förlag: Bonnier Carlsen

Klass 9b är ökända som skolans värsting-klass. Sedan deras lärare blev sjukskriven, på grund av att hon var ”överarbetad”, har ingen vikarie varit kvar mer än några veckor. Allt förändras när Malin kommer till klassen. Redan första lektionen har hon fått deras uppmärksamhet, efter bara ett litet upprop kan hon alla deras namn! Malin får klassen att prestera mycket bättre än de någonsin gjort tidigare. Så mycket bättre att vissa börjar ana att något inte står rätt till…

Det här tycker jag var en riktigt bra bok! Lagom mycket mysterier, som man själv kan klura på, och en hel del spänning. Jag gillade karaktärerna mycket också, det känns som att jag kommer att komma ihåg dem länge.

Något annat jag gillar är att den verkligen väckte mitt intresse för häxjakterna förr i tiden. När jag gick i femman minns jag att läste en serie om häxor av Maj Bylock. Häxprovet tror jag att första boken hette. Jag har inte tänkt på den sedan dess men Djävulens märke fick mig att tänka på dem igen och det var lite roligt:)

Den här boken passar också väldigt bra att läsa just nu runt halloween:)

/Mathilda

Kommentera

