Tintin 2011

Ja, igår var vi som sagt och såg Tintin 3D. Jag tycker att den var riktigt bra! Min pappa hade två Tintin-serier som jag läste när jag var liten, men annars har jag aldrig direkt läst eller sett så mycket Tintin. Det var alltså inte anledningen till att jag gick och såg den. Det var framför allt tekniken jag var intresserad av. Jag har hört så mycket om att de har gjort gubbarna så att de ser animerade men riktiga ut, och jag måste bara hålla med. Det var så grymt bra gjort! Helt galet! De såg så levande ut och en del övergångar var så häftiga så det gjorde nästan hela filmen bara det. I en scen yrade katen Haddock och trodde att han var ute på havet, fast han var fast i öknen. Då såg man en sanddyna och bakom den en mast på en båt om kom närmre. Sen blev sanddynan en våg som båten kom åkande på och hela öknen blev ett stormigt hav. Det var riktigt häftigt! En del vyer var med riktigt bra gjort, som när man såg allt igenom en bubbla på vattnet, eller hur det speglades i glas, eller hur man såg dammkornen i luften när ljus träffade dem i ett gammalt rum. Så jag är riktigt impad!

Det är möjligt att det är en bra Tintin-film men jag tänkte inte så mycket på det. Storyn var hyfsat bra, de letade efter en gömd skatt. Det funkar alltid tycker jag. Självklart var där en onding som försökte komma åt skatten också och som gjorde alla möjliga fulheten för att komma dit först. Filmen var förvånansvärt våldsam, de slogs och sköt och hade sig lite hela tiden. Inte blodigt alls dock, men våldsamt. Och Tintin var en riktig fighter som slog ner alla skurkar. Och de två poliserna var med också, såklart. Riktigt roliga:)

En riktigt bra film helt enkelt! För min del framförallt för animeringen, men själva filmen i sig var också bra. Tycker absolut att ni ska passa på att sen de, tror den gör sig allra bäst på bio.

/Johanna

Kommentera

