Söta pojkar bara på låtsas

Författare: Moa Eriksson Sandberg
Förlag: Rabén & Sjögren

Ella är sexton år och har precis börjat på teaterprogrammet på gymnasiet i Halmstad. Hon drömmer om att bli skådis och få spela mot Jonas Malmsjö på Dramaten. Målmedvetet letar hon också efter söta pojkar att ha sex med. Hon vill ha kul och är egentligen inte ute efter ett långvarigt förhållande. Men Ella blir mot sin vilja den som killarna vill ha för en natt men ändå ser ner på. Och ibland gör det ont. Var går gränsen? Och varför kan inte en tjej få vara en player?

Den här boken får godkänt av mig, men inte så mycket mer. Visst den var bra, men jag tror inte att jag kommer att minnas den så bra om några månader.

Det som jag tyckte var roligast att läsa om i den var nog det som handlade om hennes klass, och teaterpjäsen de skulle spela. När jag läste om andra saker som hände var det hela tiden det jag var nyfiken på. Därför blev det så att jag nästan bara läste för att se vad som skulle hända inom det ämnet, och sedan hände det inte så mycket alls när jag väl fick läsa om det. Så därför kan jag inte säga att jag tyckte att den var så speciellt bra.

/Mathilda

Kommentera

