Londonbesök

Förra veckan så var ju jag i London i några dagar, och inte helt överraskande kanske, så hittade jag några roliga böcker i den stora bokaffären Waterstone´s. Ärligt talat så hade jag nog kunnat hitta många fler än de tre som jag köpte, men jag kände att jag nog fick begränsa mig lite eftersom de skulle med hem också… Här är i alla fall de jag köpte:

Lola and the boy next door: Den här boken är skriven av författaren till Anna and the french kiss (den recensionen har jag visst glömt att lägga ut. Men håll utkik efter den de närmaste dagarna)
Väldigt spännande i alla fall att se om den här är lika bra:)

The Scorpio Races: Maggie Stiefvater har tidigare skrivit serien The wolves of Mercy Falls, och jag har länge velat läsa hennes nya bok. Läste förresten på Hunger Games facebooksida att Seventeen skrev om den ”…It’s like a wonderful combination of Harry Potter and THE HUNGER GAMES that you won’t ever want to end.”
Låter nästan för bra för att vara sant:)

Angel Fire: Uppföljaren till Angel som jag läste i somras.

Så ett tips om ni kommer till London är att besöka Waterstone´s. Det är tydligen Europas största bokaffär med runt fem våningar!

/Mathilda

3 thoughts on “Londonbesök

  1. Var dit för … ett och ett halvt år sedan. Känns som igår och jag dör som jag vill tillbaka. Ska bli intressant att höra vad du säger om Scorpio Races sedan, btw, har funderat lite på att läsa den!

Kommentera

