Sagan om tipshyllan

Vi har nu en egen Tipshylla på Leurms bibliotek!! Det är ett stort steg för oss, nu är vi officiellt en bokblogg, vi är bekräftade!! Vi blev riktigt glada när vi upptäckte detta. Såhär gick det till, jag har nämligen gjort en serie, händelsen till ära:

***

I måndags gick Johanna och Mathilda till Lerums bibliotek. Det var en helt vanlig måndag och i väntan på bussen tänkte de att de kunde titta lite på böcker och se om det kommit in något nytt. När de kom till ungdomsavdelningen fick de en glad överraskning, biblioteket hade gett dem en tipshylla, Bokgläntans alldeles egna tipshylla! De blev jätteglada och hoppade runt några varv runt en bokställning, ungefär som en juldans (det är inte att överdriva!?). När de hade lugnat sig kollade de lite mer noga på tipshyllan och den lilla skylten. Det var en söt liten skylt, kunde de konstatera.

Däremot var det lite skralt med böcker, där stod två. Då började det stora uppdraget, fylla på böcker. De sprang runt, om varandra, och plockade böcker att ställa i tipshyllan. Det artade sig och tillslut var de klara. De ställde sig för att spana in sitt verk.
”Vad fint!” sa Mathilda.
”Jaa, minsann!” sa Johanna.

Nu hade Bokgläntan fått sin alldeles egna tipshylla. Snipp snapp snut så var sagan slut.

***

”Applåder och snyftningar”. Tack så mycket, jag förstår om det är rörande! Om ni har vägarna förbi tycker jag ni ska besöka Lerums bibliotek och spana in vår tipshylla. Den är det finaste som finns, för den är ju våran!! 😀

/Johanna

8 thoughts on “Sagan om tipshyllan

  1. Åh, vad kul! Jag skulle också vilja ha en. Synd bara att mitt kommunala bibliotek troligtvis inte känner till min blogg, eller om de mot förmodan gör det, så vet de inte var jag bor, haha 🙂

  2. Pingback: Veckan som gått. « Massor av ord…

Kommentera

