Om du var jag

Författare: Jessica Schiefauer
Förlag: Månpocket

Agnes och Louise är tvillingsjälar. Inga andra i hela världen passar så bra ihop som de gör, fastän de är så olika på utsidan. Louise är en sån som alla vill vara med, snygg och sexig och rolig och påhittig. Agnes är inte alls sån tyvärr, hon är mest grå och osynlig och meningslös i största allmänhet. Ändå vill Louise vara med henne. Hon vill till och med att de ska hyra lägenhet ihop nu, när gymnasiet är slut och livet faktiskt har börjat på riktigt. Men verkligheten blir inte som de har tänkt sig, någon som heter Hannes dyker upp i Agnes liv och Louise blir mer och mer underlig. Bakom hennes starka fasad skymtar en annan personlighet och en dag ger hon sig av, lämnar Agnes med tusen obesvarade frågor. Agnes börjar nysta i det som varit hennes och Louises liv. Långsamt upptäcker hon att ingenting är som hon trott.

Johanna recenserade den här boken för några månader sedan och jag har nog lite samma uppfattning om boken som hon hade. En lite halvbra bok tycker jag att det här är. Jag kan inte säga att jag direkt fastnade, tvärtom var det inte så ofta jag verkligen kände för att se vad som skulle hända. Jag fastnade inte alls för karaktärerna och jag tycker inte heller att det var en speciellt spännande handling. Ändå lite överraskande på sina ställen, men som sagt inget som jag direkt rekommenderar.

/Mathilda

Kommentera

