Som jag vill vara

Författare: Katarina von Bredow
Aktuell med Flyga högt
Utgivningsår: 2007

Vad gör man när man är 15 år och blir med barn? Jessicas värld förändras på en sekund och hon måste ta en av de svåraste besluten som finns.

Alla i hennes omgivning tar det som självklart att hon ska göra abort, men Jessica själv är inte så säker. Det är ju faktiskt ett barn som lever där i hennes mage, hennes alldeles egna barn, hur kan hon då döda det genom att göra abort?

Gripande, intressant och spännande. Jag blev positivt överraskad, jag förväntade mig ärligt talat inte att den skulle vara så bra som den var. Tidigare har jag läst Hur kär får man bli som även den överraskade mig. Egentligen är det inte alls min genre, jag är inte så förtjust i att läsa om skolklassen och ungdomar i Sverige, för min del är det lite uttjatat, men inte dessa. Katarina von Bredow lyckas väldigt bra, hon hittar personligheter som är så roligt att läsa om.

Perfekt bok mellan alla tyngre böcker, en liten andningspaus.

/Johanna

One thought on “Som jag vill vara

Kommentera

