Tomorrow when the war began

Nu har jag läst om Imorgon när kriget kom, fast den här gången läste jag den på engelska. Jag har känt för att läsa om hela serien ett tag nu och varför inte läsa dem på engelska då liksom?

Jag kan lugnt säga att jag inte är besviken efter att ha läst första boken igen, det är verkligen en av mina favoritböcker, fortfarande! Att en bok kan vara spännande och underhållande den…ja vad är det nu.. tredje eller fjärde gången jag läser den. Kanske är det just för att jag läste den på engelska, det blir en ny bok på ett sätt. Helt otroligt tycker jag i alla fall.

En sak som var rolig med den engelska var att det fanns lite info om lite platser i verkliga världen där boken utspelar sig. Jag minns inte om det fanns i den svenska boken jag läste, men roligt tycker jag att det är. Jag hittade en lite rolig sida där någon hade gjort en slags karta på Google Earth så att man kan se alla platserna på en gång, utpekade med namn och allt. HÄR hittar ni den.

/Mathilda

3 thoughts on “Tomorrow when the war began

  1. Kul att någon lägger ned tiden på att organisera något sådant!
    Ännu roligare när författare använder sig verkliga platser.
    När man har sett dem, kan man se händelsen på ett verklighetsförankrat sätt.
    Och ser man platsen efter att man har läst om den, kan man uppleva den på ett helt annat sätt 😀

Kommentera

