The maze runner

Författare: James Dashner
Utgivningsår: 2009
Seire: The maze runner triology #1

When Thomas wakes up, he’s surrounded by kids who welcome him to the Glade. Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got there. The next day, a girl arrives with a surprising message.

Like the hungergames? Love this!

Mina förväntningar var skyhöga och först blev jag besviken, jag kom inte riktigt in i den. Nu i efterhand förstår jag att det inte var boken det var fel på utan jag som var för stressad för att kunna slappna av och bara läsa. Men sen, efter ungefär 40 sidor, var jag helt fast. Det hände saker hela tiden, varje kapitel gjorde så att boken helt bytte håll. Spännande, läskig och rolig. Jag kunde inte släppa den.

Historien är extremt smart gjord och att få veta vad som skulle hända och vad allt mystiskt berodde på var beroendeframkallande. Samma dag som jag hade läst ut The maze runner köpte jag andra boken, The scorch trials, och på den har jag om möjligt ännu högre förväntningar. Jag tror däremot inte att jag kommer att bli besviken!

/Johanna

3 thoughts on “The maze runner

Kommentera

