Isnätterna

Författare: Malin Isaksson
Förlag:  X Publishing

Jag måste vara på utsidan, tänker jag. Våga allt, vibrerande och tyngdlös.

Om att vara intrasslad i ömsint välvilja, om att växa och plötsligt se sin familj i ett nytt ljus. Om att dras ned och in. Om att ta sig ut. Om att befinna sig i nuet så mycket att allt annat upphör att existera.

Det här är varken en särskilt lång eller svårläst bok som jag tror är ganska lätt att glömma bort. I början när jag läste den förstod jag inte ens att den hade en handling och därför blev det lite så att jag bara läste för att läsa ut den, tråkigt nog. En bit in i boken märkte jag dock att den visst hade en handling, och att den var både hemsk och fin på samma gång. Så den överraskade mig faktiskt positivt, jag tänker absolut inte glömma bort den.

/Mathilda

Kommentera

