Kyrosexpeditionen

Författare: Xenofon

Kyrosexpeditionen : Anabasis / Xenofon ; översättning från grekiska samt inledning, kommentarer och en efterskrift, De tiotusendes väg, av Ebbe Linde

Det här är den enda handlingen som jag hittar om den här boken, ingen jättebeskrivning kanske… MEN: författaren heter Xenofon!!! Så tänkte att jag skulle ta och recensera den. Problemet är bara att det verkar vara en extremt lång bok, med pytteliten text så jag känner inte riktigt för att läsa den. Men jag har sökt om den på internet och av det jag får fram verkar det inte vara en speciellt populär bok. Jag hittar ungefär en som har läst den. Fast vem vet… kanske är det egentligen världens bästa bok, så få inga förutfattade meningar om den.

Så, det blev en fin recension, och om någon undrar varför jag skriver en recension om ingenting kan man läsa HÄR.

/Mathilda

Kommentera

