Lola and the boy next door

Författare: Stephanie Perkins
som även har skrivit: Anna and the French kiss

Budding designer Lola Nolan doesn’t believe in fashion . . . she believes in costume. The more expressive the outfit – more sparkly, more fun, more wild – the better. But even though Lola’s style is outrageous, she’s a devoted daughter and friend with some big plans for the future. And everything is pretty perfect (right down to her hot rocker boyfriend) until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood. 

When Cricket – a gifted inventor – steps out from his twin sister’s shadow and back into Lola’s life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.

Ojojoj den här var riktigt, riktigt bra! Jag tyckte ju att Anna and the French kiss av samma författare var lite utdragen sådär, och förväntade mig något liknande av den här. Men det var helt fel! Jag tycker att den här var mycket bättre, och Anna and the French kiss var ju inte på något sätt dålig. Den här var alltså superbra!

Det var jättesvårt att sluta läsa när jag väl hade börjat, och även om den var liiiite förutsägbar så kan jag helt enkelt inte låta bli att tycka om den.

En liten bonus var också att Anna och St Clair från Stephanie Perkins andra bok var med. Jag tycker alltid att det är lika kul när författare har med gamla karaktärer i sina böcker:)

/Mathilda

One thought on “Lola and the boy next door

  1. Åh! Jag vill verkligen läsa Lola and the Boy Next Door! Jag gillade Anna and the French Kiss mycket och väntar otåligt på att Lola ska komma i paperback (de måste ju matcha i hyllan!).

    ;D

Kommentera

