Lite allmänt sådär

Stolthet och fördom är en väldigt bra men mastig bok som jag just nu läser. Det tar sin lilla tid att ta sig igenom den, det är verkligen ingen pers på något vis men tid tar det, i alla fall för min del. Därför är det lite dåligt med recensioner just nu ifrån min sida. Istället tänkte jag berätta att jag snart tänkte genomföra årets första stora bokinköp för en del julklappspengar m.m. Det blir mycket på engelska, nästan uteslutande, eftersom, som ni säkert är väldigt medvetna om, det finns ett väldigt stort och spännande utbud av ungdomsböcker på engelska. Jag tänkte inte säga vilka böcker det gäller, delvis för att jag själv inte vet säkert än, men böcker ska det i alla fall köpas. Det är alltid lika roligt!

Sen tänkte jag ge er ett tips på en serie som jag är barnsligt förtjust i, nämligen Merlin. Jag antar att det finns mycket som heter Merlin men det är i alla fall en serie som har sänts i SVT på lördagarna. Väldigt rolig att ägna lite tid åt! Det var ganska längesen första säsongen sändes men jag tror absolut att den går att få tag på!

Hoppas ni har haft en skön helg och att veckan börjat bra!

/Johanna

One thought on “Lite allmänt sådär

Kommentera

