Författarporträtt: Jonathan Safran Foer

Bibliografi:
Everything is Illuminated, 2002 (Allt är upplyst)
Extremely Loud and Incredibly Close, 2005 (Extremt högt och otroligt nära)
Eating Animals, 2010 (Äta djur)
m.m.
Sammanlagt 10 Noveller och romaner

Jonathan Safran Foer är en amerikansk författare född i Washington D.C 1977. Nu bor han i Brooklyn med sin fru Nicole Krauss och deras två barn. Debutromanen, Everything is illuminated, blev en stor succe och den tilldelades bland annat National Jewish Book Award och Guardian First Book Award.  Iden till den boken fick han efter en resa till Ukraina där han skulle ta reda på mer om sin farfar. Boken har även blivit film. I övrigt är han är vegetarian vilket har lett honom till att skriva Eating animals.

Jag personligen tycker att han är en fantastisk författare efter att ha läst Extremely loud and incredibly close. Jag har Everything is illuminated hemma och kommer snart att köpa Eating animals. Lääääängtar gör jag efter filmen Extremely loud and incredibly close som kommer 2 mars!!!

För er som inte har läst något av honom tidigare kan jag varmt rekommendera det!

/Johanna

One thought on “Författarporträtt: Jonathan Safran Foer

  1. Hej, du som verkar intressera dig för böcker och läsning, läs gärna min nya novell på min blogg och ge respons som jag kan lära av!
    Ha en trevlig helg, kram

Kommentera

