Ange rubrik här

Böcker, böcker och ännu flera böcker. Tänk om man bara hade haft lite mer tid såhär i läxtider och kalastider och göra massa annat roligt tider. Detta året har inte alls börjat bra för mig i läsväg. 3 böcker snart, eller 2 och en halv om jag ska vara noga, vilket är väldigt tråkigt. Tråkigt eftersom jag vill läsa allt, jag vet inte hur ofta jag säger ”Åh, den vill jag läsa” eller ”Jo men den ska jag läsa snart” och så blir det 2 1/2 år tills jag gör det. Därför tänkte jag prata med regeringen, och vilka det nu är man ska ta upp det med, för att införa en lästimme en gång om dagen. Precis som lunch ska en lästimme finnas till för alla för att varva ner och för att hinna ta sig tid att läsa. Tänk vad världen hade blivit härlig! Ja dagdrömma är aldrig fel!

/Johanna

4 thoughts on “Ange rubrik här

  1. Jag kommer ihåg när jag gick i sexan och skoldagen alltid inleddes med lästid. Hur bra som helst.

    Nu kanske alla bokbloggare kunde komma överens om en gemensam lästimme till att börja med. Sen kan det sprida sig. Så vet man att alla sitter/ligger och läser tillsammans fast på olika håll, samtidigt. Är klockan sju en bra tid? 🙂

    (Och som första steg kan skolan förbjuda läxor och ge plats för allt skolarbete på skoltid så att man får mer fritid/lästid!)

Kommentera

