Demonglass

Författare: Rachel Hawkins
Serie: Hex Hall #2
Se även: Hex Hall (första boken i serien)

När jag skulle börja läsa den här boken mindes jag nästan ingenting alls från första boken i serien så jag läste om den innan jag började med Demonglass.

Jag hade faktiskt helt glömt av hur bra den var! Även om jag visste ungefär vad som skulle hända ibland så hade jag glömt mycket detaljer, och det gjorde att den var nästan lika spännande nu andra gången. Jag tror också att det var bra att jag läste första igen, innan jag började på Demonglass, eftersom det gjorde att jag kunde komma in i handlingen efter bara något kapitel.

Och nu till Demonglass som ju är den bok jag skulle recensera egentligen… Den är så otroligt bra! Jag tror till och med att den är bättre än Hex Hall! Och HUR ska jag kunna vänta tills Spirit Bound kommer senare i vår?? Det borde finnas någon sorts regel att nästa del i en serie inte får komma senare än en månad efter tycker jag. Fast… om nästa bok inte kommer förrän om flera månader betyder det att jag kan läsa om de andra delarna innan dess, och det är ju inte helt fel:)

/Mathilda

Kommentera

