Bokrea 2012 fortsättning

Jag (Johanna) har hittat en del kul också, nästan allt okänt för min del, men alla verkar väldigt lovande. Och en del för bara en 20, hur bra som helst! Även detta är funnet på Adlibris.

Var är Alaska (20:-) har jag hört mycket gott om, kanske dags nu? Ja jag tror faktiskt det.

”…Och visst förändras hans liv. Livet på skolan bygger på vänskap, fiendskap och ständiga brott mot skolans stränga regelverk. Inom loppet av något dygn har han fått ett nytt namn, ”Bullen, fått en ny vän, Översten, och lärt sig en och annan ny ovana. Och han träffar Alaska Young – den smartaste, roligaste och snyggaste tjej han någonsin sett. Hon förändrar hans liv mer än något annat, mer än han någonsin kunnat ana…”

 

Butterfly – Sonya Harnett (20:-) verkar fin tycker jag, en bok som kanske inte sticker ut i mängden men det måste inte alla göra, den kan vara bra ändå!

”Awkward, alienated, angry teenager Plum looks in the mirror, and hates what she sees. No one appreciates her – least of all herself. But when a beautiful, sophisticated neighbour invites Plum over, things change. Plum learns how to be different. But the new Plum confuses people. Her friends treat her differently.”

 

FlyawayLucy Christopher (20:-) har jag aldrig tidigare sett men framsidan är fantastiskt fin och historien verkar vara precis så fin som framsidan! Det är lovande. Om den inte visar sig vara bra, vilket jag tvivlar på, är bara den fina framsidan värd 20:-.

”While visiting her father in hospital, thirteen-year-old Isla meets Harry, the first boy to understand her and her love of the outdoors. But Harry is ill, and as his health fails, Isla is determined to help him in the only way she knows how. Together they watch a lone swan struggling to fly on the lake outside Harry’s window.”

Rubinröd – Linzi Glass (49:-) har jag många gånger sett i biblioteket men utan att låna den, nu är det dags. Här hittar ni Mathildas recension på boken, nu ska jag passa på att läsa den också!

Running with Scissors – Augusten Burroughs (59:-) blev jag otroligt sugen på att läsa, vill läsa den nu direkt! Har aldrig hört om den här heller men enligt lite googlande har den blivit film, det är lovande.

This is the story of a boy whose mother (a poet with delusions of grandeur) gave him away to be raised by her psychiatrist, a dead ringer for Santa Claus and a certifiable lunatic. Suddenly at the age of 12, Augusten found himself living in a dilapidated Victorian house in perfect squalor.

 

Alla hamnar på min lista för beställning!

/Johanna

Kommentera

