Sisterhood everlasting

Författare: Ann Brashares
Serie: Systrar i Jeans #5 (eller fristående?)

Den här boken utspelar sig ungefär tio år efter fjärde boken tog slut. Carmen, Tibby, Lena och Bridget bor på olika platser i världen, Tibby långt borta i Australien. Detta har lett till att de har glidit ifrån varandra, speciellt Tibby som ingen av de andra har träffat på länge. Så när Tibby skickar flygbiljetter till de andra tre blir de väldigt förväntansfulla. Biljetterna går till Grekland, men Carmen, Lena och Bridget hade aldrig kunnat ana vad som skulle komma att hända där…

Ja.. jag är lite tveksam till den här boken faktiskt. Jag tror inte att den kommer att lämna något större intryck på mig. Det kändes lite fel att läsa om samma karaktärer som i Systrar i Jeans, men så var det inte alls samma som Systrar i Jeans. Och sedan var inte alla händelser i boken så roliga, så jag tror att jag hade klarat mig bättre utan den här boken. Men jaja, jag var lite nyfiken på om den kunde vara bra så det känns ändå bra att ha läst den.

/Mathilda

2 thoughts on “Sisterhood everlasting

Kommentera

