Heist Society

Författare: Ally Carter
Serie: del 1

For as long as she can remember, Katarina has been a part of the family business–thieving. When Kat tries to leave ”the life” for a normal life, her old friend Hale conspires to bring her back into the fold. Why? A mobster’s art collection has been stolen, and Kat’s father is the only suspect. Caught between Interpol and a far more deadly enemy, Kat’s dad needs her help.
The only solution is to find the paintings and steal them back. Kat’s got two weeks, a teenage crew, and hopefully enough talent to pull off the biggest heist in her family’s history–and, with any luck, steal her life back along the way. 

Jag vet inte vad som gjorde att jag hade lite svårt att komma in i den här boken. Kanske för att den stackars boken råkade bli läst precis när jag bestämde mig för att titta på A very Potter Musical igen. Det är väldigt svårt att sätta sig in i en ny bok samtidigt som man tittar på Harry Potter musical eftersom att den är så extremt beroendeframkallande. I alla fall kom jag en bra bit på boken och upptäckte att jag hade jättedålig koll på karaktärerna, och vad den egentligen handlade om. Så jag var tvungen att backa tillbaka lite och skumläsa men jag fastnade inte helt och hållet i den förrän i slutet.

Men det är verkligen en superbra bok! Jag tror att om jag läser om den kommer den att vara ännu bättre än den var nu. Karaktärerna känns så verkliga och handlingen är spännande.

Jag är dock inte så säker på om jag tyckte bättre om den här än om Gallagher Girls- serien.

/Mathilda

Kommentera

