Life at the shallow end

Författare: Helen Bailey
Serie: Electra Brown #1

Electra Brown can be very shallow. Her dad is having a mid-life crisis, her mom’s given in to her daytime TV addiction, her little brother (aka The Little Runt) has been caught shoplifting Tampax and even Google the guinea pig’s gone mental. But despite life going pear-shaped around her, all Electra can think of is whether green eyeliner complements or clashes with blue eyes!

Den här boken har stått i min bokhylla hur länge som helst. Säkert några år, och jag har aldrig egentligen känt för att läsa den. Jag minns att jag försökte börja läsa den någon gång, fast jag tröttnade väldigt snabbt. Den verkade helt enkelt vara lite väl ytlig.

När jag började läsa den här gången tyckte jag i början precis som jag gjorde då, men när jag läste lite längre märkte jag att heeelt ytlig var den inte. Den handlade ändå om rätta allvarliga saker då och då. Men ändå lite väl ytlig andra delar. Ingen bok jag kan rekommendera och jag har inte planerat att läsa de andra delarna i serien.

/Mathilda

Kommentera

