Cirkeln

Nu har jag äntligen läst den, Cirkeln! Jag hade, naturligtvis, väldigt höga förväntningar. Alla talat om den och i vilken bokaffär man än sticker in näsan är det Cirkeln man ser intagit huvudplatsen. Jag förstår det, en ungdomsbok som alla kan tycka om som innehåller både mycket spänning och kärlek. En perfekt bladning! Och jag tycker verkligen att den var riktigt bra, framförallt början och slutet. Om inte förväntningarna varit så höga hade jag bara sagt ”Jättebra bok!”. Men nu är det inte riktigt så enkelt. Den är inte så bra som jag tänkt mig efter den enorma uppmärksamhet som vart runt den. Men missförstå inte, jag tycker verkligen att den är riktigt bra! Jag sträckläste stora delar av den. Karaktärerna är otroligt välbeskrivna och alla karaktärsdrag som är möjliga är i stort sett täckta. Men vad var det då som inte var riktigt så bra? Jo, den var lite utdragen. I vissa delar hände nästan ingenting, den tappade lite tråden. Men som sagt, jag förstår ändå varför den blivit så stor och jag tycker absolut att den är värd det. Jag vill väldigt gärna läsa Eld snart!

Läs Mathildas recension här.

/Johanna

Kommentera

