Ibland bara måste man

Författare: David Levithan
Utgivningsår: 2007

Paul har det inte lätt just nu. Hans bästa vän Joni har dumpat honom och hela gänget för den där Chuck! Och Tony, hans andra bästa vän, är inspärrad i huset av sina hysteriska föräldrar för att omvändas. Och Noah sedan. Noah med de grönaste gröna ögon vill inte se honom längre eftersom han råkade kyssa sitt ex Kyle i skolans städskrubb.

Rörigt värre! Och mitt i alltihop ska han hinna förbereda Glada änkans fest med döden-tema.

Jättebra! Jag är så väldigt glad över den här boken, så fin och känslig. Mina förväntningar var inte på topp eftersom jag inte tyckte att beskrivningstexten lät så fantastiskt kul. Ändå ville jag läsa den, för hade hört mycket gott, vilket jag är väldigt glad över nu. Så fin, lätt och glad. Mitt humör gick upp när jag läste. Karaktärerna är så härliga och språket är fint. Fint på så sätt att det är lätt och naturligt men samtidigt… vackert. Jag faktiskt!  Och titeln sen, Ibland bara måste man, hur fint är inte det! Bara utsidan på boken lyfter humöret! Så absolut en bok jag rekommenderar, starkt!

/Johanna

P.S. Tack för alla kommentarer gällande Niceville, nu ser jag verkligen fram emot att både läsa boken och se filmen!! Blir så glad när så många av er är snälla och svarar och så!! 😀

One thought on “Ibland bara måste man

  1. Pingback: Året 2012 | Bokgläntan

Kommentera

