Extremely loud and incredibly close – 21 februari

Den 21 februari såg vi Extremely loud and incredibly close på bio och den var fantastiskt bra! Jag grät nästan och skrattade en hel del och kände mig varm inombords. Filmer blir överlag aldrig lika bra som böckerna men i detta fall är det näst intill så. Eller bättre är den inte, lika bra skulle jag säga. Det betyder att filmen var väldigt bra, nästan totally awesome! (Till Mathilda :D)

Filmen handlade mycket mer om Oscars pappas död och 11 september-attacken och ingenting om hans farmor och farfars ungdom och relation som nästan halva boken består av. Farfarn som gammal  fick även mer plats i filmen än vad han hade i boken. Jag tror att det är tur att filmen inte hade med någonting om hans farföräldrars ungdom för det hade nog blivit ganska långsamt. Därför tycker jag att de lyckades att göra en väldigt bra film utav en otroligt bra bok! Och Max von Sydow spelade otroligt bra! Jag håller med alla som sagt att han var bäst i hela filmen, det var han verkligen.

När vi såg filmen var där vi och runt sju-åtta andra i biosalongen, alltså nästan tomt. Varför var där inte fler?! Och jag har varken sett mycket reklam eller många nomineringar. Varför inte?! Filmen förtjänar mer tycker jag. Lite svalt bemötande här i Sverige, tråkigt! Men som sagt, jättebra film som jag ser fram emot att se igen!

/Johanna

(Bilderna är hämtade ifrån http://www.imdb.com/media/rm2268836608/tt0477302)

One thought on “Extremely loud and incredibly close – 21 februari

  1. Det låter väldigt lovande! Jag är mitt i boken just nu och tycker den är super! Det verkar väldigt bra att de tog bort det där med hans farföräldrar, för det är lite långtråkigt i boken tycker. jag. Men nu måste jag verkligen se filmen!

Kommentera

