För evigt av Maggie Stiefvater

Nu har För evigt av Maggie Stiefvater kommit ut i Sverige!

Jag läste den på engelska när den kom ut förra sommaren, och även om det inte blev min nya favoritbok direkt så är det ändå sista delen i trilogin om Sam och Grace. Ett måste för de som har läst de andra böckerna i serien tycker jag:D

När Sam träffade Grace var han en varg och hon en flicka och deras kärlek verkade omöjlig. Till slut lyckades de finna ett sätt för honom att bli en pojke och de kunde äntligen vara tillsammans. Där borde deras berättelse ha slutat, när de var som lyckligast. Men det förflutna hinner upp Grace då vargviruset som alla trott hon var immun mot, förvandlar henne till varg och skiljer dem åt. Sam måste hitta ett sätt för henne att åter bli människa, men tiden är knapp då stadens invånare står i begrepp att utrota vargarna i Mercy Falls en gång för alla 

En storslagen avslutning på en intensiv kärlekssaga.

Den här serien har för övrigt superfina omslag, både originalen och de på andra språk som har bytt omslag. Titta exempelvis på Frankrikes utgåva av ”För evigt” här till höger——————————————–>

Även om originalet, och därmed det svenska, är jättefint, så tycker jag att det här är nästan på samma nivå faktiskt.

Bulgarien, Italien resp. Polen har också fina omslag på För evigt:
 

På min fansite för serien, Sommarflicka, så har jag lagt upp en flik med många av de utländska utgåvorna. Klicka HÄR för att komma dit:D

/Mathilda

Kommentera

