Angel Fire

Författare: L.A. Weatherly
Serie: Angel
Se även: Angel #1

Only Willow has the power to defeat the malevolent Church of Angels, and they will stop at nothing to destroy her. Willow isn’t alone, though. She has Alex by her side – a trained Angel Killer and her one true love. But nothing can change the fact that Willow’s a half-angel, and when Alex joins forces with a group of AKs, she’s treated with mistrust and suspicion. She’s never felt more alone…until she meets Seb. He’s been searching for Willow his whole life – because Seb is a half-angel too.

Väldigt lång, tycker jag sammanfattar den här boken bra. Den är ungefär 700 sidor, och i vissa fall tycker jag inte att det märks alls, Harry Potter-böckerna är ett exempel. I den här boken märks det dock. Jag tror att den hade kunnat vara minst 300 sidor kortare, ännu kortare till och med. Långa partier kändes det som att handlingen stod helt stilla och det gjorde att jag lätt tappade koncentrationen. För att jag inte skulle göra det var jag tvungen att läsa under lite längre tid åt gången så att jag kom in lite i boken. Men jag vet egentligen inte om det hjälpte så mycket. Jag tycker fortfarande att den helt enkelt var alldeles för lång…

Ändå så tycker jag om karaktärerna, och det är väl det som gör att jag inte är helt negativt inställd till boken. De känns väldigt trovärdiga och om jag skulle läsa sista delen i serien så skulle det nog vara för att se hur det går för dem.

/Mathilda

Kommentera

