Nicholas Sparks

Helt plötsligt känner jag för att läsa någon bok av Nicholas Sparks. Det känns som att han har skrivit precis hur många böcker som helst, och som att det är så många som har tyckt om dem.

Jag har också tyckt om de tre filmatiseringarna av hans böcker jag har sett: The Last Song, Dear John och The Notebook. Så kanske kommer jag läsa en av dem. I alla fall så tänker jag försöka mig på en av hans böcker, för att se lite vad det handlar om. Så om det är någon som har något förslag på någon bok som är bra kan ni bara kommentera:)

4 thoughts on “Nicholas Sparks

  1. Läste The Notebook och A Walk To Remember på svenska, och de var verkligen urusla. Vet inte om det berodde på översättningen eller författaren men de var mycket sämre en filmerna. The Last Song däremot läste jag på engelska och tyckte jätte mycket om (till min förvåning). Så av de jag läst så är The Last Song absolut den bästa!

  2. Jag har läst The Last Song av honom, och den är verkligen jättebra!:) så om du gillade filmen kommer du nog gilla boken också, som enligt mig är något bättre ^^

Kommentera

