Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Jag har länge velat läsa Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children men varit helt bestämd på att vänta tills den kommer i paperback. Nu har jag dock ändrat mig, ska inhandla den (i hardback, slår på stort!!) genast! Vad som fick mig inse att jag är tvungen att få tag på den snart var:

Först läste jag det här och väcktes lite ur min jag-väntar-på-paperback-dvala.

Gick in och tittade här och såg att den var med i listan ”Best Books of 2011”!

Och sen läste jag:

”It all waits to be discovered in Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, an unforgettable novel that mixes fiction and photography in a thrilling reading experience.”

Det är bilder med också, då blev det bara för mycket! Det betyder även att den nästan måste vara inbunden för att inte slita sönder boken för att se hela bilderna hela vägen in i kanten (försöker intala mig det i alla fall!). Jag sitter just nu och knappar lite för att få hem den i veckan:D

/Johanna

 

Kommentera

