Nytt i bokhyllan

Här är tre böcker som är nya i min bokhylla:


”Divergent” av Veronica Roth har jag varit väldigt nyfiken på sedan den vann ”Favorite book of 2011” på Goodreads. Jag har i princip bara hört bra saker om den.


Jag läste om ”Code name verity” av Elizabeth Wein på Maggie Stiefvaters blogg. Hon tyckte att den var helt otroligt bra, och jag har sett att många andra har tyckt liknande. Ska bli spännande att se om den är så bra.

Ballad är andra delen i en serie av Maggie Stiefvater. Första boken, Lament tyckte jag var jättebra så jag vill gärna veta hur det går för karaktärerna.

/Mathilda

One thought on “Nytt i bokhyllan

Kommentera

