Hjälp!

Jag har problem/ångest/jag-vet-inte-hur-jag-ska-göra-panik! Tidigare har jag läst The Maze Runner och uppföljaren The Scorch Trials och nu är jag mycket sugen på att läsa den sista delen The Deth Cure. De två första böckerna har jag i paperback och de är i den här stilen:

Den tredje boken vill jag att den ska passa ihop med dessa så att det blir snyggt i bokhyllan (Alltså precis som på bilden ovan). Jag kan inte ha en inbunden variant, den skulle sticka upp och inte alls vara bra till de andra två. Jag är även för snål för att lägga så mycket pengar på en serie som inte når upp till nivån helt-otroligt-underbart-fantastisk. Däremot kommer den paperback-variant som passar ihop med de två föregående böckerna inte förens om 269 dagar (269 dagar är nästan ett år!!), enligt The Book Depository. MEN det finns en annan paperback-variant som inte är HELT fel men ändå fel. Jag vet inte hur jag ska göra.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag är mycket medveten om att detta är ett problem som egentligen inte räkas som ett problem utan som en fjompig variant av pedantism (jag kan inte stå för om det är ett ord som används men jag finner det väldigt användbart).

Jag får sitta här och ha ångest en stund till och se om jag kommer fram till något.

/Johanna

8 thoughts on “Hjälp!

  1. Jag förstår dig! Men tyvärr är jag nog inte till någon större hjälp… Jag vet inte hur jag skulle ha gjort heller:( Men jag kan säga att i alla fall jag skulle störa mig på att The Death Cure inte var i samma stil som de andra två, när glädjen över att ha den har lagt sig vill säga;)

  2. Jag känner igen mig 🙂
    När jag väl har börjat läsa en serie så vill jag helst att alla böckerna ska vara i samma format för att passa i bokhyllan. Det kan ju vara jobbigt att vänta på släppet av just den utgåvan som du vill ha, men du kan ju också tänka så att om du väntar så får du något att se fram emot + att du får den så att den passar i bokhyllan 🙂
    Köper du den nu, så kanske den inte passar in i bokhyllan + att du har läst den sista boken i serien och inte har någon mer bok (i just den här serien) att se fram emot 🙂
    Har ingen aning om det hjälper, men det är väl typ så jag tänker tror jag 🙂

  3. Brukar känna samma sak, men har ett par undantag i hyllan.

    Det går inte att låna och läsa den sista delen av någon, eller på ett bibliotek?
    Så kan du vänta med att köpa ett eget exemplar till senare =)

  4. Jag har samma problem… har läst de två första och väntar på trean i den varianten 😦

  5. Åh. Jag kan verkligen förstå det där problemet.
    Jag har problemt med att jag inte vet om jag ska köpa tvåan och trean som fysiska böcker för att spara lite pengar, och inte på Kindlen som jag läste första på. Men då kommer jag ju ha två böcker i serien och det kommer inte heller se fint ut. Alla dessa bokrelaterade problem…

  6. Jag förstår precis hur du känner! Det är verkligen dagens i-landsproblem när böcker i samma serie inte passar ihop! (Troligtvis hjälper inte detta dig nu, men jag satsade på rätt variant av den här serien… 😉 Men hade jag satsat på den amerikanska utgåvan hade jag nog väntar. Så ”fyrkantig” är jag!

Kommentera

