Nylånat

Oppositionspartiet
Författare: Gun-Britt Sundström

Får vi lov att presentera Saga?

Det är 60-tal i Stockholm och Saga äter hellre potatisbakelser på konditoriet än deltar i gymnastiklektionerna. Saga är en sådandärbegåvad som inte behöver anstränga sig för att få högsta betyg. I stället kämpar hon för att hitta sin plats bland jippande typer, jätteerotiker och andeseanser – och för att inte bli en del av den Grå Massan.

Men sånt kan få konsekvenser – det är den förargade omgivningen som ger Saga och hennes vänner – amazonerna – namnet Oppositionspartiet.

Jag här länge tänkt att jag ska läsa den här men det har inte blivit av. När jag såg den i biblioteket kunde jag inte låta bli:)

The Host
Författare: Stephenie Meyer

A member of a species that takes over the minds of human bodies, Wanderer is unable to disregard his host’s love for a man in hiding, a situation that forces both possessor and host to become unwilling allies.

Även den här har jag funderat på att läsa länge, jag har till och med haft den hemlånad ifrån biblioteket en period men utan att läsa den. Nu ska det bli av, jag måste ha läst den innan den blir film!

/Johanna

6 thoughts on “Nylånat

  1. The Host är riktigt bra. Avundas dig som får läsa den för första gången. Håller med Lovisa tycker nog den är bättre är Twilight.

  2. Älskar the host , håller inte med om att den är bättre än Twilight fast the host är bara en medans twilight är en hel serie så man borde inte jämföra förrän man har läst alla delar på både serierna:)

  3. I completely fell in love with the host !(: boken är så otroligt bra, man kan inte annat än älska karaktärerna och för mig var det en av de där kan-inte-lägga-ner-ska-bara-läsa-en-sida-till böckerna. Vissa säger att den är lite seg i början, men jag håller inte med 😀 kan ärligt säga att jag tycker den är bättre än twilight, måste ha läst boken minst 6 gånger xD rekommenderas varmt<3

Kommentera

