Världsbokdagen

Idag är det världsbokdagen. Jag har inte märkt av detta mer än på att våra lärare nämnde det vid klassens klassråd. Har ni gjort något särskilt för att hylla boken denna bokens dag?

Det är även så att vinnarna i Bokjuryn presensterades idag. I kategorin ungdomsböcker vann Cirkeln. Kul! Jag hade dock nästan hoppats på en annan vinnare. Inte för att jag inte tycker att Cirkeln är en värdig vinnare utan för att den redan har fått enorm uppmärksamhet och priser av alla de slag. Jag har däremot ingen tanke på vilken bok som istället skulle kamma hem priset så jag ska inte säga för mycket.

 

/Johanna

Kommentera

