Divergent

Författare: Veronica Roth
Utgivningsår: 2011

She turns to the future in a world that’s falling apart.

Fantastiskt jättebra! Underbart språk, fina beskrivningar, extremt härliga karaktärer och ett helt nytt samhälle som allt utspelar sig i. Boken innehåller spänning, kärlek och vänskap, intriger och relationer, krig och fred, gott mot ont. Allt som kan tänkas göra en bok bra. Att lägga ihop en mängd bra egenskaper kan inte bli annat en bra, vilket Divergent är ett ypperligt bevis på.

Jag fastnade ifrån sida ett och vips var den slut. Som en vind, fint sagt, men det bar det verkligen. Tänk att jag har haft denna bok stående i min bokhylla så pass länge, sicket slöseri!

Jag är extremt sugen på att läsa #2 Insurgent som kom ut i veckan!

/Johanna

3 thoughts on “Divergent

  1. Jag har suttit och spanat in den boken ett tag. Kanske ska beställa den nästa gång det är dags för att fynda böcker🙂 Har precis beställt hem 5 st så får vänta ett tag dock😛

  2. Åh, läste Divergent för några veckor sedan också. Vill verkligen läsa Insurgent nu, den kommer lätt åka med i nästa bokbeställning!

  3. Pingback: Året 2012 | Bokgläntan

Kommentera

